MIN PRAKTIK

Jag praoade hos förskoleklassen FA på Örtagårdsskolan och från början var det inte så kul, för att jag kände inte igen någon, men efter några timmar så lärde jag känna både eleverna och lärarna och fick bra kontakt med dom. Jag kände mig välkommen, det som jag tyckte var kul är att jag fick testa på något nytt.

Det jag gjorde var att hjälpa både barnen och de vuxna. När en elev hade lite svårt för att läsa så kunde jag läsa en bok för hen och om en elev var arg så kunde jag gå ut med hen och lösa problemet. Jag hade velat praktisera i en annan skola eller någon annanstans så att jag kan uppleva en helt ny miljö, och det som var lite mindre kul var att jag inte fick chansen att göra det.

Jag har lärt mig att hantera barn på ett bättre sätt än innan och att jobba med en lärare är inte lika enkelt som jag trodde. Jag trodde att det skulle vara mycket tråkigare än vad det var att praoa och att det skulle vara ganska lätt att ta hand om barn. Men jag upplevde det motsatta; barn är svåra att hantera och jag hade inte så tråkigt som jag förväntade mig.

Publicerat: 2020-11-20
Skribent: Adam Amdouni, klass 8A