CITAT

“Carpe diem”, “våga vara dig själv”, “always on my mind and forever in my heart”.

Det finns många kända citat, använda både som talesätt, intatuerade på kroppen och som konst. Här på Örtagårdsskolan har vi satsat på det senare. Vi har nämligen låtit eleverna hitta eller skapa egna citat som på något sätt symboliserar dem själva, och låtit dem göra konst av det.

Genom att använda oss av enkel teknik har årskurs åtta fått skriva in sina citat och jobba med färger, typsnitt och bilder för att förstärka budskapet. Därefter har de fått motivera sina val- och givetvis sina citat. Varför är detta jag? Resultatet blev unika och coola tavlor, som representerar de 23 elever som går i årskurs åtta, och som ska sättas upp på högstadiets väggar. Slå en flukt och se om det är något som passar även dig!

Publicerat: 2020-10-19Skribent: Lisa Karlberg